Jdi na obsah Jdi na menu
 


Legiovlak v roce 2016 opět v České republice

4. 10. 2016

I letos bude po českých kolejích jezdit Legiovlak a talk přinášime seznam míst , která navštíví v roce 2016.

Například v Praze bude 1. - 30.8.2016 ,Ostrava 2. - 15.9.2015 a Beroun 7. - 12.4.2016


legionari-pred-vlakem.jpg

legiovlak--002.jpg

legioter.jpg

Vstup do expozice Legiovlaku je zdarma


 


 Při loňském příjezdu vlaku na Hlavní nádraží nemohl být zařazen před lokomotivou plošinový vůz s obrněným transportérem tak, jak bylo při využití v bojích v I. Světové válce jelikož vlak byl vždy řazen tak, aby na začátku a na konci byly bojové vozy. Vlak na více než hodinu zastavil aby si jej mohli přítomní hosté prohlédnout. Celou osádku vlaku tvoří vojáci v dobových uniformách a v každém daném vagonu vám vysvětlí k jakému účelu sloužil. Jak jsem se dozvěděl, některé vagony mají i původní průstřely z první světové války a některé části z vystavených exponátů také pochází z doby světového konfliktu. Například můžeme jmenovat zajímavý vagon s názvem „Těpluška“, který sloužil pro vojáky jako ubytovací a přespávací. Tento vagon byl specielně zateplen, jelikož vlak se pohyboval také po sibiřských pláních.


 

provoz_-_etapa_2_v1_m.jpg

 


legiovlak--025.jpg

Těpluška  

teplousek.jpg

Všechny vagony jsou kompletně zrekonstruovány a tak máte pocit jako by právě vyjely z výroby v období prvního světového válečného konfliktu. Některé z vagonů byly rekonstruovány v prostorách krasíkovského dvora v Krasíkově, kam byly odváženy z nádraží na podvalnících, jak jsme se dočetli v Bezdružickém zpravodaji z roku 2012 a my jsme se poté přesvědčili osobně na vlastní oči při návštěvě Krasíkova v roce 2014, kde jsme viděli další vagony při rekonstrukci.


krasikov-20122.jpg

 Autenticitu vlaku podtrhuje i parní lokomotiva avšak tento typ byl vyroben až na konci první světové války a tudíž nemohl být nasazen do Legionářských vlaků . Původní lokomotivy se však nezachovaly. Vlak bude po dobu pěti let projíždět celou republikou a na různých místech budou využívány k přesunu parní lokomotivy od místních klubů parních lokomotiv. Ještě jsem se dozvěděl od organizátorů o možnosti zařazení rumunské parní lokomotivy, která je nejblíže podobě původní parní lokomotivy. Je velmi zajímavé si na tomto vlaku prohlédnout detaily jsou například v obrněném vagonu stěny vysypané štěrkem, jenž tlumil střely nepřítele. Důmyslně bylo vymyšleno osvětlení zdravotního a štábního vagonu a to prosklenými bočními okny ve stropě.
Jelikož tento vlak bude po dobu pěti let křižovat Českou republiku, doporučuji jej navštívit, na památku hrdinů z první světové války, kteří v nelidských podmínkách ruské Sibiře bojovali za svobodu naší vlasti a vlastně tak celé Evropy. Bohužel již nejsou pamětníci těchto časů a musíme vycházet jen z dobových dokumentů událostí dávno minulých. 


Školní skupiny objednávejte na telefonním čísle 734 315 635, nebo na e-mail:  skoly@legiovlak.cz. Neobjednaným školním skupinám nemůžeme garantovat možnost komentované prohlídky.


Další články :

Stránky Legiovlaku 

Legiovlak je ambiciózní projekt Československé obce legionářské a 19.5.2015 bude slavnostně zahájen

 

Náhledy fotografií ze složky Legiovlak

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

rozchod kolejí

(Alexej, 5. 4. 2016 17:44)

sic: "Původní lokomotivy se však nezachovaly". I kdyby se zachovaly, tak na stávajícím kolejovém rozchodu by asi nemohly jezdit. Tak je to i s vagony. Vše jsou pouze repliky uzpůsobené na podmínky ČR (a to kdoví jestli?).

Re: rozchod kolejí

(Jiřik z kowárny,Křivoklát, 10. 4. 2016 23:37)

Škarohlíd Alexej zřejmě nevidí tu soustu práce co ti kluci odvedli a odvádějí.Sám přilož ruku k dílu a jen na NETu nekritizuj.